Bondi Beach, Sydney Aquarium and Kangaroos! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maartje Bosch - WaarBenJij.nu Bondi Beach, Sydney Aquarium and Kangaroos! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maartje Bosch - WaarBenJij.nu

Bondi Beach, Sydney Aquarium and Kangaroos!

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

16 April 2016 | Australië, Sydney

Hallo lieve lezers,

Hier weer een update vanuit het verre en (vooral!) warme Australia! De eerste week is, nu ik erop terugkijk voorbij gevlogen! Maandag als eerste de citytour, met een bezoek aan, natuurlijk het Opera House en de Harbour Bridge, maar ook aan The Rocks, een wijk waar heel veel te doen en te beleven is.
Terug naar wat ik na maandag allemaal gedaan heb.

Dinsdag begonnen de lessen laat, waardoor ik ook pas laat weer terug was in mijn gastgezin. Woensdag dito. Donderdag begon ik vroeg en was ik om 11.20uur alweer klaar! Omdat ik geen zin had om alleen 'thuis' te gaan zitten en een vriendin van me (die in een studentenhuis zit) daar ook geen behoefte aan had, besloten we even te gaan shoppen. Toen we daarmee klaar waren, schoot mij het geniale idee te binnen om naar Bondi Beach te gaan. We waren er zo, en wat bleek: het was de perfecte keuze! Ondanks dat geen van ons badkleding bij zich had en ondanks dat het een beetje bewolkt was, hebben we toch de hele middag doorgebracht op of aan het strand. Het was een prachtige omgeving, met leuke winkeltjes en natuurlijk het grote, bekendste strand van Sydney: Bondi Beach. Overal troffen we surfers aan, ook nog redelijk kleine kinderen, die op het water met hun surfplank kunstjes lieten zien waar menig volwassene nog iets van kan leren. Ook ik ga trouwens leren surfen: 29 april is het voor mij zo ver, en ga ik, samen met een groep andere EF- leerlingen op surfkamp, ben benieuwd!
Anyway, nadat we lekker hadden rondgekuierd door de winkeltjes, en uren op het strand hadden gezeten, besloten we naar huis te gaan.
Gisteren heb ik, samen met mijn klasgenoten, een bezoek gebracht aan het SeaLife of Sydney Aquarium, ik heb geen orka's of dolfijnen aangetroffen, maar desondanks was het toch heel leuk. We zijn naar SeaLife gegaan omdat het is onderverdeeld in de verschillende delen van het land: Sydney Harbour, Great Barrier Reef, etc. Onze groep was onderverdeeld in tweetallen en ieder tweetal moest dus over elk onderdeel iets vertellen. Dit was voornamelijk zodat de docent de uitspraak en het gebruik van de grammatica kon horen.
Vandaag ben ik naar per trein Morisset Park geweest, op 1,5uur van Sydney. Hier lopen de kangoeroes vrij rond, dit is een leuk gezicht. Op het moment dat het shuttlebusje stopte, waren er 3 kangoeroes in zicht. Tegen de tijd dat iedereen was uitgestapt waren het er al 6! Je kunt de dieren gewoon aaien, en je mag ze zelfs banaan voeren, hier zijn ze gek op. Hoewel sommigen op afstand bleven kwamen de meeste toch wel nieuwsgierig naar je kijken en als ze ontdekten dat er iets te eten te halen viel, was je hun beste vriend. Er liepen een paar schattige kleintjes rond, en de rest waren volgens mij allemaal volwassen dieren. De kleintjes waren nieuwsgieriger en kwamen sneller op je af, terwijl de meeste ouderen je vanaf een afstand gadesloegen.
Morgen ga ik een beetje shoppen met vriendinnen, we hadden naar het strand willen maar het weer is helaas te slecht. Dan zit het weekend erop is mijn eerste week hier al voorbij, wat is het snel gegaan!

Voor nu, welterusten (voor mij dan, hihihi) en tot de volgende keer!

Groetjes en veel liefs from 'Down Under'!

  • 16 April 2016 - 13:54

    Suzanne:

    Hoi Maartje
    Je hebt al veel beleefd de afgelopen
    week en er volgen nog genoeg leuke
    dingen geniet er van

  • 16 April 2016 - 14:06

    Peter:

    Ja 1 week is al om en je hebt vanalles gedaan wat je leuk vond dus
    heb je de komende week weer iets om naar uit te kijken

  • 16 April 2016 - 15:07

    Tante Anny:

    Hallo Maartje

    WAt heb je al veel gezien en meegemaakt.
    Zo te zien en te horen gaat de tijd veel te vlug voorbij.
    Geniet er van .
    We wachten vol spanning op het volgende verhaal.
    Vele groetjes en eine dikke poen vaaan us.

  • 17 April 2016 - 07:43

    Inge:

    Hey zussie,

    Wat een leuke verhalen en aan de mooie foto's te zien is het daar echt prachtig. Geniet van alles wat je doet, want dit herinner je je hele leven......
    Wat een mooie ervaring!!
    Hopelijk mag je nog veel mooie dingen beleven.

    Groetjes xx van ons en een dikke knuffel en zoen van Niekje

  • 17 April 2016 - 13:31

    Petra Dreesen:

    hoi Maartje ,je hebt het geweldig daar zo tezien en te horen geniet er maar van want dat maak je niet ieder jaar mee

    grtjes GER ,Petra en Jill

  • 21 April 2016 - 11:02

    Marie-josé:

    Hallo Maartje wat maak je al veel mee geniet en tot het volgende verslag we kijken er naar uit.

    Ome Har en Tante Marie-josé.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Maartje

not all those who wander are lost

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 2486

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: