Arriving 'Down Under' - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maartje Bosch - WaarBenJij.nu Arriving 'Down Under' - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maartje Bosch - WaarBenJij.nu

Arriving 'Down Under'

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

11 April 2016 | Australië, Sydney

Beste lezers,

Hier mijn eerste blog vanuit het verre, verre 'Down Under'. Ik ben vrijdag om 16.45uur vertrokken, en gisterochtend kwam ik om 07:30 lokale tijd aan. Het is hier acht uur later dan in Nederland, dus jullie kunnen je voorstellen dat ik wel een beetje last heb van een jetlag. Van de lange vlucht heb ik gelukkig weinig gemerkt omdat ik 3 stoelen voor mezelf had en vrij veel kon slapen.

Anyway, ik kwam gisterochtend eindelijk aan op de luchthaven van Sydney, waar ik werd opgewacht door een mevrouw van EF, die mij naar mijn gastgezin zou brengen. Daar aangekomen ben ik meteen een uurtje mijn bed in gerold (ja ik weet dat ze zeggen dat je dat eigenlijk niet moet doen, want dan kom je nooit van je jetlag af). Na een uurtje liep dus de wekker af, en ben ik even de omgeving gaan verkennen. Ik moest namelijk een wereldstekker hebben, en die wat ik in Nederland gekocht had, daar heb ik niks aan. Dus op 10 minuutjes lopen hiervandaan ligt een winkelcentrum, waar ik, na alles afgezocht te hebben eindelijk een wereldstekker vond.
Mijn jetlag speelde vannacht eventjes op: rond 03.45uur werd ik wakker omdat het in Nederland toen dus pas 19.45uur was. Ik heb toen een klein uurtje wakker gelegen en ben daarna gelukkig weer in slaap gevallen.
Vandaag de eerste schooldag gehad, leuke docenten, leuke klasgenoten, en veel gehoord over de vele, leuke activiteiten die er georganiseerd worden. Bijvoorbeeld een surfkamp, maar ook een tripje naar de Blue Mountains of Skydiven hoort er allemaal bij! Daarna zijn we een stadstour gaat doen: Sydney Harbour Bridge, Sydney Opera House, The Rocks (sommige van jullie hebben mijn foto's al op facebook kunnen bewonderen) en daarna zijn we er nog even zelf opuit gegaan: stukje gelopen door de Royal Botanic Gardens, en op afstand ook het Luna Park zien liggen!

Lezertjes, dit was het voor nu even.
Morgen is mijn eerste echte lesdag, en een dezer dagen zal er weer een verslagje volgen over mijn belevenissen tot nu toe. Ik zal hier ook foto's aan toevoegen.

Tot de volgende keer lieve lezers en groetjes uit het warme, zonnige Australia!

  • 11 April 2016 - 13:52

    Suzanne:

    Hoi Maartje
    Wat heb he al veel gezien op je
    eerste dag in Australië
    Geniet vsn de belevenissen
    die nog komen
    Pao en Mam

  • 11 April 2016 - 14:12

    Petra Dreessen:

    Je hebt al heel wat gezien in die korte tijd . Maartje geniet en maak er een geweldige tijd van

  • 11 April 2016 - 18:07

    Peter:

    Waar je het de laatste tijd geregeld over gehad hebt kun je nou zelf ervaren en het valt niet tegen hè
    geniet er maar van xxx

  • 11 April 2016 - 18:32

    Jose:

    Hoi Maartje.

    Ben blij dat je goed bent aangekomen en nu maar lekker genieten van de natuur en de warmte.

    Goed insmeren he.

    Mooie foto s heb je al gemaakt.

    Groetjes uit hulsberg.

  • 12 April 2016 - 17:26

    Tante Anny:

    Hallo Maartje

    Wat heb je al veel gezien op zo n korte tijd .
    Wij wachten vol spanning op het vervolg.

    Vele groetjes uit Maastricht

    Eine dikke knoevel

  • 13 April 2016 - 16:06

    De Buurman:

    uɐɯɹnnq ǝp
    'uǝʇǝoɹƃ
    ɹǝpun-uʍop ɹɐɐp ɹǝᴉzǝld lǝǝʌ
    'ǝɾʇɹɐɐW ɐɥ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Maartje

not all those who wander are lost

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 2491

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: