Citytour & Royal National Park - Reisverslag uit Baulkham Hills, Australië van Maartje Bosch - WaarBenJij.nu Citytour & Royal National Park - Reisverslag uit Baulkham Hills, Australië van Maartje Bosch - WaarBenJij.nu

Citytour & Royal National Park

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

15 Mei 2016 | Australië, Baulkham Hills

Hoi lezertjes,

Hier weer een update vanuit 'Down Under'. Het is, zoals velen van jullie waarschijnlijk denken, niet de laatste. Ik heb voor de komende week nog wat dingen op dat planning staan (ik verklap niet wat) en die zal ik nog met jullie delen voor ik naar huis kom.

Gisteren een vrij relaxed dagje gehad, eerst eens lekker uitgeslapen en daarna met een vriendin de stad. Ik moest nog een (gratis) t-shirt op gaan halen van surfkamp, dus dat hebben we als eerste gedaan. Daarna zijn we nog gewoon wat gaan lopen door de stad, en maar goed ook want we kwamen uit op plekken waar de nog niet geweest waren. Uiteraard een bezoekje een gebracht aan Circular Quay waar het Opera House staat, deze keer in het donker. Maar ook zijn we in Hyde Park geweest. Enkelen van jullie zullen nu denken: Hyde Park? Dat is toch in Londen?
Ja dat klopt, maar hier ligt er ook een. Australië is namelijk nog altijd onderdeel van Engeland, ze hebben natuurlijk wel een eigen regering met premier, maar het staatshoofd is Queen Elizabeth.
Anyway, terug naar Hyde Park, wat is het mooi! En wat is het groot! Nadat we even waren gaan zitten en van het zonnetje hadden genoten, zijn we er verder doorheen gelopen. Vele mooie fonteinen, en enkele artiesten maken dat er een leuke sfeer hangt. Ook kwam ik het standbeeld tegen (waar ik NATUURLIJK) mee op de foto moest. Het standbeeld van: James Cook! Voor de 3 op Reis-kijkers onder ons, Dennis heeft afgelopen seizoen zijn voetsporen gevolgd. Voor de niet-kijkers ;) James Cook is een kapitein uit de Engeland. Hij werd erop uit gestuurd om (volgens mij) Amerika te vinden, maar kwam uiteindelijk uit bij Australië. Hij heeft dit deel van het land ontdekt, en meerde aan hier in Sydney. De allereerste ontdekker van dit prachtige land, was… jawel een Nederlander *trotstrots*, hij heeft de westkust van het land ontdekt. Anyway, nadat James Cook hier aanmeerde besloot hij de naam van het land, die tot dan toe 'New Holland' was geweest te veranderen in: Australia! Even een kleine geschiedenisles, nu terug naar de rest van mijn dag. Nadat ik dus met het standbeeld van James Cook op de foto was geweest, zijn we verder gelopen de winkelstraat in. Omdat hier niet veel anders is dan thuis (denk aan H&M, ZARA, etc.) zijn we daar dus ook weer snel weggegaan en hebben we de trein genomen naar Circular Quay (Quay = spreek uit Kiej). Daar hebben we de middag doorgebracht tijdens en na zonsondergang en ook dit heeft uiteraard schitterende foto's opgeleverd.

Vandaag heb ik de hele dag een wandeling gehad door het 'Royal National Park'. Het ligt op in totaal een uurtje van Sydney en het is schitterend! Hoewel ik het omschrijf als een 'wandeling' is dat misschien niet echt het goede woord, we moesten veel klimmen over rotsen, en die rotsen waren soms ook wel eens glad. Jullie begrijpen: niet de beste actie voor mijn enkel. Hoewel ik daar nu pijn aan heb, en ontzettend moe ben is het het wel allemaal waard. We hebben ook geluncht in het National Park en ik moet toegeven dat ik nog nooit zo'n mooi uitzicht gehad heb tijdens mijn lunch! Wat een prachtig park, en veel verschillende aspecten: rots, maar ook bos, water, strand en de zee! Alles kwam hier bij elkaar. Ook dit heeft weer prachtige foto's opgeleverd en ik moet zeggen dat ik al een aardige hoeveelheid foto's heb.

Zoals ik aan het begin al schreef ga ik de komende week nog wat dingetjes doen, dus dit is niet mijn laatste blog. Toch zeg ik: tot gauw lieve lezertjes, want volgende week rond deze tijd ben ik al weer 2 uur terug op Nederlands grondgebied, jammer, maar toch ook wel leuk om iedereen weer te zien!

Tot gauw en veel liefs!

  • 15 Mei 2016 - 13:27

    Suzan:

    Hoi Maartje
    Geniet nog van de laatste week in
    Australië en je hebt al van veel
    genoten en veel gezien.
    Dit neemt niemand je meer af ben
    benieuwd naar je verhalen
    Mam

  • 15 Mei 2016 - 14:33

    Inge:

    Hey zussie,

    Geniet nog van je laatste week! Niekje kan niet wachten om je weer te zien. Hij snapt er via Skype niet veel van hahahaha......

    Xxxx

  • 15 Mei 2016 - 16:41

    Peter:

    En zo valt er nog veel te ontdekken
    down under.
    We laten ons verrassen wat je nog onderneemt
    in de laatste week.

  • 15 Mei 2016 - 17:11

    Tante Anny:

    Hoi Fieneke

    Ja dat is nog van vroeger he.
    Wat die klein prie niet allemaal gezien heeft.
    Wie had dat ooit gedacht we genieten van je foto,s en verhalen.
    Geniet en doe nog van alles wat je nog graag wil doen.
    We kijken uit naar je laatste reisverslag.
    Geniet geniet geniet.
    Slaap lekker voor dadelijk en eine dikke knoevel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Baulkham Hills

Maartje

not all those who wander are lost

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 2479

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: